tiistai 10. maaliskuuta 2015

Mitä opimme?

Tärkeimpinä aihetunnisteina toimi traveltrends ja wellness. Seurattavista kanavista eniten hyötyä oli @gran_tourismo:sta, @TMShowcase:sta ja @LindenSchaffer:sta.

 
Twiittejä kertyi 36, seurattavia 174, seuraajia 38 ja omia suosikkeja 10. Omista twiiteistä suosituimmaksi nousi kuva talvisesta Porvoosta (kaksi uudelleentwiittausta ja neljä suosikkia).

Mitä opimme?

Juuso: En ole ennen käyttänyt Twitteriä, joten siihen tarkemmin tutustuminen opetti paljon. Varsinkin yrityksille ja yhdistyksille se on mielestäni hyvä kanava markkinoida ja avata keskustelua. Opin myös konkreettisesti käyttämään Twitteriä. Tutustuin myös itselleni täysin uusiin matkailutrendeihin Euroopassa. Eurooppa on todella monipuolinen maanosa matkailun saralla ja aiheemme olikin tästä syystä hyvin laaja. Löysimme ja opimme kuitenkin mielestämme tärkeimpiä tämän hetken ja tulevaisuuden matkailutrendejä.

Eveliina: Itse en kokenut tehtävää juurikaan hyödylliseksi kokonaisuudeksi. Twitter on jo minulle tuttu ja käytän sitä päivittäin. Se on mielestäni loistava verkostointikanava ja tässä tehtävässä tietoa löytyi melko hyvin. En kuitenkaan ymmärrä, miksi keskityimme juuri wellnessiin, kun sitä kävimme läpi koko viime syksyn. Olisin nähnyt tämän osana syksyn kokonaisuutta kevään sijaan. En koe oppineeni tehtävästä mitään uutta.

Anna-Maija: Itselläni on ollut Twitter tili muutaman vuoden, mutta vasta viimeisen puolen vuoden aikana olen alkanut käyttämään sitä aktiivisesti. Itse Twitteriä osasin käyttää jo ennestään, mutta en ole käyttänyt sitä ennen tiedonhakun tai verkostoitumiseen. Opin tehtävän kautta että Twitteriä voi käyttää myös ammattimaisessa merkityksessä. Lisäksi opin uusista wellness-trendeistä, mutta aiheena se ei oikeastaan kiinnostanut, koska olemme käyneet aikaisemmilla lukukausilla niin paljon samaa.

Miro: Twitteristä opin paljon uutta, sillä olen sitä viimeksi käyttänyt vuonna 2009. Paljon on tullut kehitystä ja huomasin sen olevan mainio verkostointikanava ja työkalu. Aion varmasti käyttää sovellusta uudelleen. Tiedän myös entistä enemmän wellness-matkailusta, sekä sen trendeistä. Osa trendeistä oli arvattavissa, mutta jotkin yllättivät melkoisesti. Esimerkiksi C-vitaminoituja suihkuja en olisi voinut kuvitellakaan tai että ihmiset alkaisivat kyllästymään älypuhelimiin lomillaan. Ymmärrän nyt vielä paremmin hyvinvoinnin tulevaisuuden matkailussa ja sain muutaman idean omille matkoilleni.

Lauri: Itse pidin tehtävää mielenkiintoisena, koska en ollut ennen käyttänyt twitteriä ja näin siihen tuli tutustuttua uudella tavalla. Nyt kun osaa perusteet ja muuta voi tulevaisuudessa olla hyötyä tästäkin taidosta, onhan sosiaalinen media läsnä nykyään lähes kaikesta. Trendeihin on toki hyvä tutustua mutta mielestäni wellness on jo aika läpikäyty ja välillä voitaisiin keskittyä muihinkin tärkeisiin trendeihin.

Johanna: En ollut käyttänyt Twitteriä ennen joten sen käyttämään oppimiseen meni jonkin aikaa. Olin ennen ajatellut että Twitter on vain applikaatio missä ihmiset heittää huonoa läppää päivän uutisista tai tv-ohjelmista joten oli yllätys että sieltä löytyy myös järkevää informaatiota ja kiinnostavia linkkejä yms.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.